Jobs
Home
Scroll
Geen artikelen gevonden

Vandaag in het cross-dock centrum, morgen in huis?

Steeds meer logistieke bedrijven kiezen voor een cross-dock centrum. Het is geen nieuw proces, maar de vraag komt wel vaker voor. Denk vooral aan de forse stijging van pakjesleveringen. Die pakjes komen vaak rechtstreeks uit een cross-dock centrum. 

Cross-docking is een proces waarbij de aangekomen goederen bij het uitladen direct ingeladen worden bij het uitgaande vervoer, zonder dat ze tussendoor worden opgeslagen. Dus aan de ene kant komen de grote vrachtwagens alle goederen aanleveren op palletten en aan de andere kant vertrekken de uitgaande, kleine bestelwagens met pakjes. Eén van de grootste voordelen hiervan is dat er veel meer snelheid in het proces kan worden toegepast. De producten blijven al het ware in beweging.

Voor deze logistieke werkwijze wordt over het algemeen een rechthoekig gebouw gebruikt. Het gebouw dient ertoe om de goederen van het ene naar het andere voertuig te brengen.

Jouw online bestelling komt dus vaak vanuit een cross-dock centrum dat gebouwd werd door Willy Naessens Industriebouw. Zo hebben werden er de laatste tijd al verschillende gerealiseerd. Zeer recent werd trouwens ook de opdracht binnengehaald om een state-of-the-art cross-dock te bouwen te Vilvoorde langs de Brusselsering voor DPD.

Vaak bevinden zij zich rond de steden om van daaruit de last mile af te leggen. Ook logistiek dienstverlener Mainfreight opteerde voor een cross-dock centrum te Zwijnaarde. Dit gebouw gaf Mainfreight de kans om vanuit een toplocatie, een efficiënte distributie op poten te zetten. We bouwden er ook al eentje in Genk voor hen, maar ook voor DHL, DPD, Tailormade Logistics en Post NL.


Ontvang onze nieuwsbrief

Hou je vinger aan de pols van de Willy Naessens Group. Op een dag lees je iets dat jou vooruit kan helpen.